~ ZAWIESIŁAM SIĘ ~

sobota, 10 kwietnia 2010

Mrówkowiec na białkach

Po upieczeniu babki herbacianej pozostało mi sporo białek. W pierwszej kolejności pomyślałam o upieczeniu keksu, jednak gdy po przejrzeniu zawartości szafek w kuchni okazało się, że nie mam w domu bakalii, postanowiłam upiec uproszczoną wersję ciasta makowego z białek proponowanego przez Majanę. W naszym domu na takie ciasta mówi się mrówkowce, można je też spotkać pod nazwą ciasta szklankowego.



Składniki:
1 szklanka mąki pszennej
1 szklanka maku suchego
1 szklanka białek
1 szklanka cukru
1/2 szklanki stopionego masła, przestudzonego
1 łyżeczka proszku do pieczenia
1 szklanka bakalii (u mnie bez bakalii)
kilka kropel aromatu do ciast

Przygotowanie:
Z białek i cukru ubić sztywną pianę. Do piany dodawać porcjami przesianą mąkę z proszkiem do pieczenia. Następnie dodać kolejno: mak, stopione masło, bakalie oraz aromat. Całość dokładnie wymieszać.
Ciasto przełożyć do keksówki i piec przez około 50 minut, w temperaturze 220ºC.
Po upieczeniu ciasto można udekorować polewą czekoladową.

Moje uwagi:
Użyłam keksówki z półokrągłym dnem. Jeżeli ciasto jest zbyt gęste, można dolać do niego odrobinę mleka. Do ciast z makiem polecam aromat migdałowy. Pod koniec pieczenia należy sprawdzać ciasto przy użyciu patyczka, gdyż w zależności od piekarnika czas pieczenia może znacząco się różnić, a zbyt długo pieczony mrówkowiec szybko robi się suchy i twardy.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za każde słowo i zapraszam na kawę! :-)