~ ZAWIESIŁAM SIĘ ~

środa, 21 kwietnia 2010

Sernik z brzoskwiniami

Uwielbiam serniki! Kawałek dobrego sernika idealnie pasuje do małej czarnej. Jednak kiedy pierwszy raz spróbowałam sernika z brzoskwiniami pieczonego przez moją przyszłą teściową, poczułam... że nigdy dla żadnego innego sernika tak mocno nie zabiło i nie zabije moje serce! Delikatny i słodki. Idealny! Ponieważ w moim rodzinnym domu wypiekiem serników zawsze zajmowała się mama, która od lat wierna jest kilku sprawdzonym przepisom, wśród których nie znajduje się przepis na sernik z brzoskwiniami, miałam dwa wyjścia: albo częściej odwiedzać rodziców Motyla, albo zakasać rękawy i wziąć się do pracy...

Ponieważ podczas wizyt u Motyla nigdy nie pamiętałam, by poprosić o przepis na ten sernik, z  pomocą przyszła mi kulinarna blogosfera. Recepturę najpierw wypatrzyłam u Ambrozji, a później u Doroty. Kto jeszcze nie próbował, niech nie czeka ani minuty dłużej!



Składniki na ciasto:
1 kostka masła / margaryny (250 g)
3 łyżki cukru pudru
5 żółtek
1 łyżeczka proszku do pieczenia
3 szklanki mąki

Z podanych składników zagnieść kruche ciasto. Podzielić je na dwie części, owinąć folią i pozostawić w zamrażarce, żeby stwardniało.

Składniki na masę serową:
1 kg twarogu półtłustego lub tłustego, zmielonego
2 łyżki mąki ziemniaczanej lub proszku budyniowego
1/2 kostki miękkiego masła (125 g)
3 jajka
1 szklanka cukru

Utrzeć jaja z cukrem, następnie dodać masło oraz mąkę lub proszek budyniowy. Dodawać porcjami twaróg i ucierać na jednolitą masę.

Ponadto:
1 puszka brzoskwiń w syropie
5 białek
3/4 szklanki cukru

Brzoskwinie osączyć z syropu, pokroić na cząstki. Z białek i cukru ubić sztywną pianę.

Następnie:
Blachę o wymiarach 25 x 40 cm wyłożyć papierem do pieczenia. Wyjąć z zamrażarki jedną część ciasta i wylepić nią dno oraz boki formy (ciasto można też zetrzeć na tarce o grubych oczkach). Na ciasto wyłożyć masę serową, na którą należy ułożyć brzoskwinie. Na brzoskwiniach rozsmarować ubitą pianę. Na wierzch zetrzeć na tarce drugi kawałek ciasta wyjęty z zamrażarki.
Piec przez około 1 h w temperaturze 180ºC.

Moje uwagi:
Jeżeli ciasto będzie zbyt kruche, można dodać do niego 2-3 łyżki kwaśnej śmietany - ułatwi to rozwałkowanie ciasta na placek, którym można wyłożyć blachę (patrz: przepis na ciasto do szarlotki z kremem).
Następnym razem na spód sernika wykorzystam ciasto z przepisu na jabłecznik ulubiony - wydaje mi się, że jest bardziej delikatne i puszyste.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za każde słowo i zapraszam na kawę! :-)