~ ZAWIESIŁAM SIĘ ~

niedziela, 23 września 2012

Kokosanki ekspresowe

Najlepsze na świecie! Po pierwsze, ekspresowe - przygotowanie i pieczenie zajmuje nie więcej niż dwa kwadranse. Po drugie, ekonomiczne - potrzebujemy zaledwie trzech składników, które zawsze mam w kuchni. Po trzecie, niebiańsko pyszne - kruche na zewnątrz, mięciutkie w środku. Idealne, gdy za chwilę mają zjawić się niespodziewani gości bądź - jak w moim przypadku - wieczorem mąż zaczyna narzekać, że jest chory, zmęczony i ma ochotę na coś słodkiego ;-) Przepis pochodzi ze strony Moje Wypieki.


Składniki:
2 jajka
140 g cukru pudru
200 g wiórków kokosowych

Przygotowanie:
Z białek ubiłam sztywną pianę. Dodałam do niej cukier, a potem żółtka i wiórki kokosowe. Gotowa masa była dość gęsta, więc bez problemu uformowałam rękoma kulki, które delikatnie spłaszczyłam i ułożyłam na blasze wyłożonej papierem do pieczenia. Piekłam ciastka przez ok. 20 minut w temp. 170 st. Z podanej ilości składników otrzymałam 12 dużych kokosanek - tak pysznych, że warto od razu przygotować podwójną porcję ;-)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za każde słowo i zapraszam na kawę! :-)