~ ZAWIESIŁAM SIĘ ~

poniedziałek, 22 października 2012

Dyniowe risotto

Nieco przypadkowo wpadło mi w ręce opakowanie ryżu do risotto, postanowiłam więc zaimprowizować i połączyć ów ryż z puree dyniowym. Efekt? Pyszne, dość szybkie, sycące danie. Polecam wypróbować i eksperymentować z ulubionymi dodatkami.


Składniki:
1 szklanka ryżu do risotto
2 szklanki bulionu warzywnego
0,5 szklanki wina białego wytrawnego
1-2 szklanki puree dyniowego
1 duża cebula
2-3 ząbki czosnki
3 łyżki masła
garść startej mozzarelli
sól, pieprz, curry, papryka słodka
garść płatków migdałowych

Przygotowanie:
Rozpuściłam na patelni masło i zeszkliłam na nim drobno posiekaną cebulę oraz czosnek. Dodałam do niej opłukany ryż i podsmażałam chwilę, aż ziarenka stały się przezroczyste. Całość podlałam szklanką bulionu i dusiłam na małym ogniu. Kiedy ryż wchłonął płyn, dodałam drugą szklankę bulionu oraz pół szklanki wina i w dalszym ciągu dusiłam do momentu, aż całość osiągnęła nieco kleistą konsystencję.

Do ryżu dodajemy dyniowe puree oraz przyprawy, całość mieszamy i jeszcze chwilę dusimy. W ostatnim momencie dodajemy mozzarellę i całość zdejmujemy z ognia, gdy ser się rozpuści i połączy z pozostałymi składnikami.

Risotto podajemy z posiekaną natką pietruszki lub - tak jak my lubimy najbardziej - z uprażonymi na suchej patelni płatkami migdałowymi. Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za każde słowo i zapraszam na kawę! :-)