~ ZAWIESIŁAM SIĘ ~

poniedziałek, 8 października 2012

Jabłka zapiekane w cieście

Bardzo prosty, bardzo szybki i bardzo smaczny pomysł na ciacho dla miłośników wszelakich wypieków z jabłkami! Najlepsze jeszcze lekko ciepłe. Mój mąż często prosi mnie o to ciasto, a im więcej lukru, tym więcej porcji zjada ;-) Nie będę dużo pisać, po prostu polecam! Przepis podarowała mi moja przyjaciółka.



Składniki na ciasto:
1 kostka masła lub margaryny (250 g)
2 szklanki mąki pszennej
1 łyżka cukru
1 opakowanie cukru waniliowego lub cukier z wanilią (16 g)
1 łyżeczka proszku do pieczenia
200 g waniliowego serka homogenizowanego

Składniki na lukier:
1 szklanka cukru pudru
3 łyżki słodkiej, rzadkiej śmietanki

Ponadto:
jabłka
cynamon lub przyprawa do szarlotki

Przygotowanie:
Z podanych składników zagnieść ciasto. Podzielić je na dwie części, rozwałkować na placki. Wylepić blachę (25 x 40 cm) jednym plackiem, ułożyć na nim obok siebie połówki jabłek, oprószyć cynamonem. Przykryć jabłka drugim plackiem (zwrócić uwagę, by jabłka były szczelnie przykryte ciastem). Piec na złoty kolor (ok. 40 minut w temp. 170 st.).

Z cukru pudru i śmietanki przygotować lukier (można delikatnie podgrzać śmietankę, ułatwi to rozpuszczenie cukru). Upieczone i lekko przestudzone ciasto polać lukrem.

Moje uwagi:
Ponieważ do ciasta nie dodaje się zbyt dużo cukru, należy gotowy wypiek obficie polać lukrem.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za każde słowo i zapraszam na kawę! :-)