~ ZAWIESIŁAM SIĘ ~

piątek, 5 października 2012

Tarta z kurkami i camembertem

Robiąc codzienny przegląd ulubionych blogów kulinarnych, trafiłam na prezentowany przez Dusię przepis na tartę z kurkami i camembertem. W tym roku zjedliśmy sporo kurek w postaci sosu podawanego do różnych mięs, jednak tym razem skusiłam się na szybką tartę, idealną na bezmięsny piątkowy obiad. Była bardzo, baaardzo smaczna, więc polecam! :-)

(Przepis podaję za Dusią, w nawiasach uwagi własne.)


Składniki:
ciasto francuskie
250 g kurek
cebula
łyżka oleju
2 łyżki masła
sól, pieprz (dodałam też nieco ulubionych suszonych pomidorów z czosnkiem)
camembert
3 jajka
natka pietruszki (zapomniałam kupić, więc użyłam suszonej)

Przygotowanie:
Drobno pokrojoną cebulę szklimy na złoto na rozgrzanym oleju. Kurki myjemy i osuszamy, a następnie na osobnej patelni podsmażamy na maśle. Dodajemy do nich cebulę, doprawiamy solą i pieprzem. Zostawiamy do ostygnięcia.

Formę do tarty smarujemy masłem, a następnie wykładamy ciastem francuskim, dokładnie dociskając je do brzegów i dna. Podpiekamy przez ok. 10 minut w temp. 180 st., następnie wyjmujemy z piekarnika.

Środek podpieczonego ciasta ugniatamy widelcem. Kurki mieszamy z jajkami i posiekaną natką pietruszki. Wylewamy masę do formy z ciastem. Camembert kroimy w plasterki i układamy na wierzchu.

Całość zapiekamy jeszcze przez 10-15 minut w temp. 180 st.

2 komentarze:

  1. z suszonymi pomidorami genialny pomysł :) mam nadzieję, że smakowało :) zapraszam do pochwalanie się na fanpejdżu zdjęciem:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dusiu, tarta przepyszna, będę nadal regularnie zaglądać i próbować nowych receptur :)

      Usuń

Dziękuję za każde słowo i zapraszam na kawę! :-)