~ ZAWIESIŁAM SIĘ ~

wtorek, 31 lipca 2012

Pizza kebab

Domowa pizza to jedno z naszych ulubionych dań - łatwo pozbawić ją zbędnych kalorii i można manewrować wśród ulubionych dodatków. Wciąż nie odnalazłam tego jedynego przepisu na "zawsze się udające" ciasto, ale dalej szukam. Tym razem połączyłam kilka przepisów znalezionych z internecie, od siebie dodając m.in. mąkę pełnoziarnistą. Pizza wyszła smaczna, tylko następnym razem muszę uważniej pilnować czasu pieczenia ;-)


Składniki na ciasto (porcja na dużą blachę):
300 g mąki pszennej
200 g mąki pełnoziarnistej
300 ml letniej wody
sól (płaska łyżeczka)
cukier (płaska łyżeczka)
drożdże instant (saszetka 7 g)
2 łyżki oliwy z oliwek

Przygotowanie ciasta:
Drożdże rozpuściłam w letniej wodzie, dodając do roztworu cukier. Wymieszałam mąkę pszenną i pełnoziarnistą z solą. Połączyłam wszystko z przygotowanymi wcześniej drożdżami oraz oliwą i zagniotłam ciasto, które następnie odstawiłam do lekkiego wyrośnięcia.
Kiedy boję się, że temperatura w pomieszczeniu jest zbyt niska i ciasto drożdżowe nie wyrośnie, wstawiam je do piekarnika, przykryte ściereczką, włączając tylko żarówkę - ciepło przez nią wytworzone wystarcza, by ciasto pięknie wyrosło.




Farsz:
Pieczarki podsmażyłam z cebulą. Pierś z kurczaka pokroiłam w kostkę, oprószyłam przyprawą kebab-gyros i usmażyłam. Kukurydzę odsączyłam z zalewy.





Sos:
Przecier pomidorowy połączyłam z solą, cukrem, oliwą z oliwek, ziołami prowansalskimi oraz oliwą z oliwek  (wszystkie składniki dodawałam na wyczucie, nie znam dokładnych proporcji).



Następnie:
Ciasto drożdżowe rozwałkowałam i ułożyłam na blasze, zawijając brzegi. Posmarowałam placek sosem pomidorowym, następnie rozłożyłam przygotowane wcześniej dodatki, a wierzch posypałam startym serem (u mnie mozarella). Piekłam pizzę w temp. 250 st. C przez ok. 25-30 minut.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za każde słowo i zapraszam na kawę! :-)