~ ZAWIESIŁAM SIĘ ~

piątek, 7 grudnia 2012

Chocolate chip muffins

Zazwyczaj wybieram przepis i potem idę na zakupy, tym razem jednak było odwrotnie: najpierw kupiłam w markecie opakowanie czekoladowych groszków, a potem szukałam przepisu na małe co nieco z ich wykorzystaniem. Padło na popularne chocolate chip muffins z Moich Wypieków. Muffinki wyszły smaczne, intensywnie czekoladowe - ale nie zostaną niestety naszymi ulubieńcami, są za mało słodkie. Dla fanów gorzkiej czekolady będą idealne.


Składniki:
250 g mąki pszennej
2 łyżeczki proszku do pieczeni
0,5 łyżeczki sody oczyszczonej
2 łyżki kakao
175 g cukru pudru
150 g groszków czekoladowych (użyłam 100 g)
250 ml mleka
90 ml oleju
1 duże jajko
1 łyżeczka ekstraktu z wanilii

Przygotowanie:
W jednej misce wymieszać wszystkie suche składniki, a w drugiej - mokre. Do suchych składników wlać mokre i szybko wymieszać. Formę wyłożyć papilotkami, wlać do nich ciasto do 2/3 wysokości.

Piec 20 minut w temp. 200 st. C. Gotowe muffinki można oprószyć cukrem pudrem.

1 komentarz:

  1. Ładniutkie, choć ja też wolę słodkie. A z innej beczki - zapraszam do przeczytania krótkiego info o niespodziance przygotowywanej dla koleżanek blogerek :) Podajcie dalej!

    http://fotografia-kulinarna.blogspot.com/2012/12/zapowiedz-poradnika-dla-blogerek.html

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każde słowo i zapraszam na kawę! :-)