~ ZAWIESIŁAM SIĘ ~

czwartek, 3 stycznia 2013

Grejpfrut pieczony z cynamonem i brązowym cukrem

Pomysł na ten prosty i smaczny deser podsunęła mi blogowa koleżanka. Przewertowałam później internet i okazało się, że jest to dość popularny sposób na podanie grejpfruta. W moim przepisie połączyłam wskazówki pochodzące z różnych blogów. Polecam wypróbować i eksperymentować z  ulubionymi dodatkami - wyobrażam sobie, że cynamon z płatkami migdałowymi musi smakować obłędnie...


Składniki:
grejpfrut
cukier brązowy
cynamon
masło

Przygotowanie:
Grejpfruta przekroiłam na pół, a następnie ostrożnie każdą połówkę oddzieliłam od skóry. Ostrym nożykiem zdjęłam z owoców białą, gorzką błonę. Tak przygotowane połówki podzieliłam na cząstki.

Puste skóry natarłam od wewnątrz brązowym cukrem, po czym ułożyłam w nich podzielony na cząstki owoc  - tak, aby wyglądał na nienaruszony. Wierzch posypałam obficie cukrem oraz cynamonem. Dodatkowo rozłożyłam na cukrze wiórki z masła.

Zapiekałam ok. 200 minut w temperaturze 175 st. Jeśli cukier dobrze się skarmelizuje, owoc będzie przyjemnie chrupał podczas jedzenia :-)


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za każde słowo i zapraszam na kawę! :-)