~ ZAWIESIŁAM SIĘ ~

wtorek, 26 lutego 2013

Pierś kurczaka pieczona z warzywami

Przypadkowo odnaleziony w internecie przepis na to danie stał się naszym domowym hitem. Od tej pory nigdy więcej gotowych mrożonek ze sklepu - to danie jest nie tylko szybkie, ale i niezwykle smaczne! Do oryginalnego przepisu odsyłam na blog Przy Kuchennym Stole. Ja polecam również z dodatkiem pieczarek pokrojonych w plasterki bądź pomidorków koktajlowych.


Składniki (na 4 porcje):
500 g filetów z piersi kurczaka
500 g ziemniaków
1 czerwona papryka
1 żółta papryka
1 cukinia
150 g cebuli
50 ml bulionu warzywnego
4 łyżki soku z cytryny
1 łyżka oliwy
2 ząbki czosnku
sól i pieprz
słodka papryka w proszku
rozmaryn i tymianek

Przygotowanie:
Ziemniaki wyszorować i pokroić w cząstki. Papryki oczyścić i pokroić w większą kostkę lub dłuższe paseczki, cebulę w piórka, a cukinię razem ze skórką w półplasterki (pozbyłam się również nasion z cukinii). 

Wymieszać bulion, sok z cytryny i oliwę oraz przeciśnięty przez praskę czosnek.

Na dużą blachę z piekarnika wysypać warzywa, polać marynatą i wymieszać. Dodać mięso pokrojone w paseczki, przyprawione solą, pieprzem i papryką. Wszystko przemieszać. Posypać 2 łyżkami igieł rozmarynu i 2 łyżkami listków tymianku (użyłam suszonych ziół). Skropić łyżką oliwy.

Blachę wsunąć do rozgrzanego do 200 st.C piekarnika i piec przez około 35 minut. (Aby ziemniaki były odpowiednio miękkie, całość piekłam ok. 50 minut). Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za każde słowo i zapraszam na kawę! :-)